A riasztórendszerek esetében érdemes háromfajta, a riasztó rendszerek kategóriáját megkülönböztetni. A kialakítás és a riasztó szerelés módja is lehet többek között: Vezetékes riasztó rendszerek, vezeték nélküli riasztó rendszerek vagy hibrid riasztó rendszerek, azaz vezetékes és vezeték nélküli eszközöket egyaránt tartalmazó riasztó rendszerek. A minőségi, de nem drága vezeték nélküli riasztó rendszerekben és ezek eszközeiben általában évente-kétévente érdemes vagy szükséges elemet cserélni a riasztó szerelés után. A vezeték nélküli riasztó rendszerek megoldását kifejezetten akkor javasoljuk a riasztó szereléskor, ha a riasztó rendszer kábelezése bizonyos okok miatt nem megoldható a riasztó szerelés alkalmával. (Esztétikai vagy műszaki okokból kifolyólag) Fontos megemlíteni, hogy minden lakásriasztó rendszer kiépítésnek megvannak a maga előnyei és hátrányai. Pl. A vezetékes riasztórendszerben nem kell elemeket cserélni az érzékelőkben, valamint az eszközök és riasztórendszerek gazdaságosabb árakon kaphatóak, mint a vezeték nélküliek. A vezeték nélküli riasztó rendszernél viszont egyáltalán nincs szükség a rendszer kábelezésére, gyors riasztó szerelést tesz lehetővé legyen szó családi ház riasztó rendszer szerelésről vagy lakás riasztó rendszer szerelésről.
Nos, a legelső és az egyik legfontosabb része a riasztó szerelésnek és a riasztórendszernek maga az a panel, mely mindenféle logikai kapcsolatokkal és a gyári szoftverével (melyet az adott objektum riasztó rendszerek védelmének kialakítása után kell felprogramozni) látja el az „irányítási” feladatokat. Ez a riasztóközpont azaz a riasztó rendszerek, értse: rendszer „agya”. A riasztórendszer fő egységének, azaz a riasztóközpontnak szüksége van szünetmentesítésre, tehát a bejövő hálózati feszültség bármilyen okból történő megszűnése esetén (áramszünet, szabotázs, a betörő pl. direkt lekapcsolja az áramot) a riasztó rendszereknek még legalább 12-24, de a legjobb, ha 48 vagy 72 órát stabilan, üzemképes állapotban képesek ellátni a feladatát. Ehhez kell biztosítani a riasztó rendszerekhez egy megfelelő kapacitású akkumulátort is. A riasztórendszer alapvető tápellátáshoz elengedhetetlenek még egyes transzformátorok azaz áramátalakítók és a riasztó rendszerek kialakítástól függően egyéb ún. segéd tápegységek, szintén saját szünetmentes akkumulátorokkal. Ezeket általában egy első-hátsó (azaz fedél és lefeszítés védett) szabotázskapcsolóval ellátott földelt fém dobozba szereljük bármilyen típusú riasztó rendszerek esetében.
A riasztó rendszereknek a fenti bemutatás szerint idáig van egy „agya”, de ahhoz, hogy a riasztó rendszer központja értesüljön a védett terek nem kívánt állapotairól a riasztó rendszerünket a védett objektumhoz és az ügyfél felhasználói igényeire szabva fel kell szerelnünk érzékelőkkel. A riasztó rendszerek esetében az alábbi védelmi vonalakkal számolhatunk: Kültéri védelem, Beltéri védelem, köznyelven mozgásérzékelős riasztó, Héj/Felületvédelem, köznyelven az ajtó és ablak nyitásérzékelői melyek a riasztó rendszerek esetén elengedhetetlen alap kellékei a megfelelő védelemnek. A sor folytatódik a további térvédelem kialakításával valamint a személyi és tárgyvédelmi eszközökkel. A riasztó rendszerek személy védelmi eszközei pl. pánikgomb, támadásjelző gomb, pánikkar, pánik jelző rendszer. Ezek a riasztó rendszer „érzékszervei”. Ezeken felül a kívánt kezelési módot is meg kell határozni (csak kód (4-10 számjegy vagy kártya+kód) és ún. bejárati pontokat kiválasztva felszereljük a kezelő egységeket (tasztatúrákat) a megadott helyekre. A riasztó rendszerek esetében a kezelő egységek feladata, hogy a rendszer aktuális, készenléti, üzemkész, hibás vagy riasztás közbeni, valamint bármilyen más pl. élesített állapotát jelezzék az arra jogosult személyeknek, különféle megoldásokkal. Működési csoportjai szerint kétfelé oszthatjuk őket. Vannak LED-es és LCD-s kezelő egységek.
A LED-es kezelő egységek a riasztó rendszerünkben hanggal, és fényjelzésekkel mutatják a riasztó rendszer aktuális eseményeit. Az LCD-s kezelők közül létezik ún. Ikonos kezelő egység, mely hexadecimális értékekkel és (típus függő) egyedi ikonokkal, számokkal és betűkkel hozzák a felhasználó tudtára a riasztó rendszerben történteket. (Zónaállapotok, Terület/Partíció állapotok, Rendszer hibák, Esemény napló- memória stb.) Az LCD-s kezelők másik fajtája az ún. alfanumeritikus azaz szöveges (leggyakrabban magyar nyelvű) riasztó kezelő egység. Ez egy-két LED-fénytől eltekintve (általában – Rendszer státusz, Hiba) a rendszerben kiválasztott nyelven, szövegesen hozza tudtunkra a riasztó rendszer állapotát.
Miután van egy stabilan működő riasztó rendszerünk, mely „szól ha baj van”, már csak egy „száj” kell neki. Jelen esetünkben a száj a riasztó hangjelző másnéven a riasztó hang és fényjelző, riasztó sziréna. Ha ezek mind korrektül, összhangban jól működnek akkor jöhet a védelem egyik legfontosabb eleme a riasztó távfelügyelet csatlakozása. Ez a riasztó távfelügyelet alap szakmai és EU szabályoknak megfelel, valamint más cikkeinkben a leírtak szerint történhet a riasztó telefonvonalon, IP távfelügyelet modulon, riasztó GSM-en, riasztó rádió frekvencián vagy a ma elérhető legkorszerűbb technológián alapuló 4G vagy GPRS riasztó távfelügyelet kommunikátor segítségével. Ezek előnyeiről és hátrányairól szinten a riasztó távfelügyelet menüpontban olvashat. Az így elkészült elektronikus védelmi riasztó rendszer, annak tesztelése és oktatása után az újdonsült riasztó rendszer tulajdonosnak átadásra kerül és így biztosak lehetünk benne, hogy a legjobb elektronikus vagyonvédelem kialakításra került otthonunkban.
A jelen információs sávba megadott adatokat kizárólag ajánlatadás céljából használjuk fel. Amennyiben az értékesítés megtörtént úgy az érdeklődő levelek, adatok visszavonhatatlanul törlődnek a jelen érdeklődésre használt postafiókból, az elkészült ajánlatot esetleges későbbi érdeklődés és felhasználás, garanciális feltételek miatt 5 évig tároljuk. Amennyiben az adatainak vagy ajánlatának törlését (adatainak módosítását) kéri, azt írásban az ugyfelszolgalat@objekt-or.hu E-mail címen bármikor megteheti. Az Ön által megadott adatok (neve, címe, telefonszáma) esetleges helyszíni felmérés esetén, a céggel szerződéses jogviszonyban álló harmadik félnek (mérnökök) átadásra kerülnek az ajánlat és az esetleges szerződés teljesítése végett. Kérjük, hogy ne adjon meg olyan adatot, mely Önt pontosan be tudja azonosítani, pl. utca /házszám. Ahhoz, hogy akár szolgáltatás akár rendszermérnöki feladatról ajánlatot tudjunk készíteni, úgy elegendő a kapcsolattartó neve, E-mail címe, telefonszáma és a helyiség – esetleg irányítószám, ahol a szolgáltatásunkat igénybe kívánja venni.
Bővebb tájékoztatást az adatvédelemről a +36-1-766-4566 (5 menüponton) illetve az ÁSZF-ben és az adatvédelmi tájékoztatóban (letöltések) kaphat.