Keress minket facebookon is!
Gyakran ismételt kérdések
Hogyan mondhatja le a védett objektuma riasztását?
A +36-1-766-4566-os telefonszámon 2 percen belül, a Neve, Rendszer Azonosítója/(vagy címe) és a Lemondó jelszava megadásával mondhatja le az Objekt-År távfelügyelete által védett objektum riasztását. Amennyiben 2 percen belül nem sikerül lemondania a riasztást, a már elindított kivonuló szolgálatot nem tudjuk visszahívni és kivonulás történik (kivonulásos szolgáltatás esetén). Évente 2 db indokolatlan/téves kivonulást a helyszínre díjmentesen biztosítunk Ügyfeleink részére, szintén csak kivonulásos szolgáltatás esetén, kivonulási területen. Értesítéses szolgáltatást igénybe vevÅ ügyfeleinknél is fontos az idÅben történÅ riasztási jelzések lemondása, hiszen így elkerülhetÅ a megadott személyek felesleges értesítése és amennyiben a Megbízó/Ügyfél az adatlapon úgy nyilatkozott, ilyenkor is lehetÅség van járÅrszolgálat küldésére kivonulási területen eseti kivonulási díjért, mely minden kivonulás alkalmával díjköteles.
ā
Mit kell tennie, ha a diszpécserünk riasztásról értesíti?
ElÅször is gyÅzÅdjön meg róla, hogy biztosan az Objekt-År Távfelügyeletének diszpécserével beszél, ezt megteheti a Jelszó Adatlapján megadott ún. „Viszont jelszóval”. Ezt követÅen a diszpécser kérésére adja meg az Ön Lemondó jelszavát. Ezután diszpécserünk tájékoztatják Önt, hogy pontosan melyik zónából érkezett a riasztás jelzés, illetve milyen intézkedéseket tettek a riasztással kapcsolatban. A riasztás keletkezésétÅl számított 2 percen belül lehetÅsége van a járÅrszolgálat kivonulásának lemondására, kivonulásos szolgáltatás esetén kivonulási területen.
ā
Milyen telefonszámokról hívhat az Objekt-År Távfelügyelete?
Mivel távfelügyeletünkön kb. 20 vonal áll rendelkezésünkre, ezért ez nagyon ritka esetben lehet eltérés kimenÅ hívás esetén a lentebb megadott számoktól.
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét a Viszont Jelszó használatának fontosságára!
Diszpécsereink a következÅ számon hívják az értesítendÅket/ügyfeleket (érdemes a mobil telefonkészülék névjegyzékébe menteni a számot):
BejövÅ hívásokat (pl: riasztás lemondása) elsÅsorban a: +36-1-766-4566 telefonszámon fogadunk.
Pénzügy, Számlázás: (8-16): +36-1-766-4564
ā
Milyen intézkedések jöhetnek létre riasztásjelzés beérkezése esetén?
-
Diszpécsereink értesítik az ügyfelet és megbízottjait. (Betörés, Szabotázs, Műszaki hibák)
-
JárÅrszolgálati kivonulás történik a szerzÅdésben megszabott idÅn belül vagyonÅrökkel és/vagy szabadidÅs rendÅrökkel. (Betörés, Szabotázs, Pánik)
-
Hatósági kivonulás történik (Betörés, Szabotázs, Pánik/Támadás, Tűz)
āā
Hogyan módosíthatja jelszavait? (Lemondó, Viszont és Pánik)
Kérjük, hogy amennyiben a már meglévÅ távfelügyeleti szolgáltatásához kapcsolódó jelszavait kívánja megváltoztatni, azt a szolgáltatási szerzÅdésben megadott email címérÅl elküldve a tavfelugyelet@objekt-or.hu címre tegye meg. Amennyiben a Supervisor Diszpécserek nem arról az emailrÅl kapják az információt ami a szerzÅdésben megadásra került, úgy semmilyen módosítást nem áll módunkban elfogadni. A jelszavak max. 20 karakterig tartalmazhatnak bármilyen karaktert, (ezalatt értendÅ: betű vagy szám) amit telefonon jólérthetÅen lehet bemondani a másik fél azonosítása végett.
ā
Milyen esetekben kérje a 24 órás Műszaki Ügyelet segítségét?
-
Ha a kültéri és/vagy sziréna megszólalt és a rendszer nem reagál a beütött kódokra.
-
Amennyiben a helyi riasztórendszer kezelÅje hangjelzést ad, és nem tudja eldönteni, hogy mi lehet a probléma.
-
Ha a riasztórendszer kommunikációs hibát vagy egyéb hibát, problémát jelez.
-
Ha a riasztórendszere az Ön megállapítása szerint nem működtetésszerűen üzemel.
-
Amennyiben tájékoztatást szeretne kapni, hogy milyen jelzés érkezett be egy adott idÅszakban a távfelügyeleti központba az Ön riasztórendszerérÅl.
-
Ha akkumulátor, érzékelÅ, rádiós eszközök esetén elem vagy egyéb eszköz cseréjét, bÅvítését vagy módosítását szeretné kérni.
-
Amennyiben kérdése van az ADSL, ISDN (széles sávú internet), kábeltelevíziós telefon, kombinációk működtethetÅségét, együtt használhatóságát illetÅen a vezetékes vonalon.
-
Ha a helyi riasztórendszeréhez felhasználói útmutatót szeretne igényelni E-mailen keresztül.
-
Amennyiben idÅszakos szolgáltatását szeretné élesíteni vagy inaktiválni.
-
Ha tesztelni szeretné a rendszerét miközben a Műszaki ügyelet munkatársai mobiltelefonon keresztül folyamatos kapcsolatban állnak Önnel.
-
Ha nem kötött karbantartási szerzÅdést, de szeretné átnézetni a rendszerét (Eseti karbantartás).
-
Amennyiben a beszereléskor megadott utasítások szerint jár el, a rendszer mégis indokolatlanul riasztásokat okoz.
-
Amennyiben szeretne információt kapni a helyes használat módjáról.
Ez esetekben hívja 0-24 órában hívható diszpécserközpontunkat a +36-1-766-4566-os telefonszámon, azonosítsa magát a megfelelÅ adatai megadásával és a Lemondó jelszavának megadásával, majd kérje diszpécserünk segítségét.
ā
Milyen esetekben kaphat téves kivonulásról számlát?
Minden olyan kivonulás esetén, amely mögött nem áll bűncselekmény, illetve annak elÅkészülete, illetve ha az adott rendszer miatti műszaki hiba, környezeti behatás folytán történt a kivonulás. Kivonulásos szolgáltatás esetén, kivonulási területen Évente 2 db kivonulást díjmentesen biztosítunk Ügyfeleink részére. Értesítéses szolgáltatások igénybe vétele esetén minden kért kivonulás díjköteles (kivonulási területen), a mindenkori díjtáblázatban feltüntetett „Eseti kivonulási díj” kiegyenlítésével. Támadás, pánik, kényszerített kikapcsolás esetén a fentiektÅl függetlenül a mindenkor érvényben lévÅ árlistában szereplÅ kivonulási díjat kiszámlázzuk alkalmanként.
ā
Milyen esetben nem kell fizetni a téves kivonulásért?
A távfelügyeletünkre csatlakoztatott ügyfeleinknek nem számlázzuk ki az indokolatlan kivonulást abban az esetben, ha esetleg késve ér ki a járÅrszolgálat a helyszínre, illetve kivonulásos szolgáltatás esetén, kivonulási területen Évente 2 db kivonulást díjmentesen biztosítunk Ügyfeleink részére. Értesítéses szolgáltatások igénybe vétele esetén minden kért kivonulás díjköteles (kivonulási területen), a mindenkori díjtáblázatban feltüntetett „Eseti kivonulási díj” kiegyenlítésével. Támadás, pánik, kényszerített kikapcsolás esetén a fentiektÅl függetlenül a mindenkor érvényben lévÅ árlistában szereplÅ kivonulási díjat kiszámlázzuk alkalmanként.
Hogyan tesztelheti riasztórendszere megfelelÅ működését?
Amennyiben ellenÅrizni szeretné a rendszerének helyes működését, a következÅ módon kell eljárnia:
-
Telefonáljon be a +36-1-766-4566-os telefonszámra. Diszpécserünk kérésére azonosítsa magát és Lemondó jelszavával mondja le elÅre az intézkedések elindítását.
-
Diszpécserünk megkérdezi, hogy milyen hosszú ideig kéri várhatóan az intézkedés felfüggesztését. Jelöljön meg olyan idÅtartamot, amennyi idÅ alatt biztosan lezajlik a tesztelés. (általában negyed óra elegendÅ)
-
Élesítse be riasztórendszerét, majd okozzon riasztást, sétáljon végig a mozgásérzékelÅk elÅtt, nyissa ki azokat a védett nyílászárókat (lehetÅségeihez mérten), melyek nyitásérzékelÅvel védve vannak, hallgassa meg, hogy a rendszerhez csatlakoztatott kültéri és vagy beltéri sziréna megfelelÅen működik-e. (Kültéri hang és fényjelzÅknél figyelje meg, hogy a hangjelzés mellett villog-e a fényjelzÅ egysége a szirénának, ha nem, akkor az a sziréna valamely műszaki hibájára utalhat. - Merült sziréna akkumulátor, kiégett izzó, stb...)
-
Hatástalanítsa a rendszert a szokott módon. (Pl.: kód beütése), majd nézze meg a memóriában, hogy mely zónákat sértette meg, hol okozott riasztást.
-
Hívja fel újra a +36-1-766-4566-os-os 0-24 ügyeleti telefonszámot és ellenÅrizze, hogy a riasztások (a megfelelÅ érzékelÅkrÅl) beérkeztek-e a távfelügyeletre. Részletesebb megbeszélnivalók, egyéb kérdések, hibák jelentése esetén diszpécserünk felveszi az adatait és amennyiben nem sürgÅs probléma adódott továbbítják a Műszaki osztály részére.
-
A szolgáltatás ismét éles státuszba kerül, amikor Ön jelzi a tesztelés befejezését. Amennyiben ezt elfelejtené, a rendszer automatikusan is éles státuszba teszi szolgáltatását az elÅre megbeszélt felfüggesztési idÅ leteltekor.
-
Amennyiben hosszabb idÅre van szüksége a teszteléshez vagy a riasztórendszerén karbantartást, szerelést végeznek, bármikor kérheti a felfüggesztett idÅszak további meghosszabbítását a +36-1-766-4566-os telefonszámon.
āā
Van-e lehetÅsége a távfelügyeleti szolgáltatás szüneteltetésére?
Természetesen van. Amennyiben szeretné távfelügyeleti szolgáltatását szüneteltetni, a szüneteltetési idÅszakot meghatározva, írásban az elÅfizetÅ aláírásával (cég vagy jogi személy esetén pecsét is) elektronikus formában az ugyfelszolgalat@objekt-or.hu címünkre kérjük eljuttatni. (Lásd. Szolgáltatási szerzÅdés)
Amennyiben határozatlan idÅszakra szeretné az üzemszünetet igénybe venni, abban az esetben a kezdÅ dátum megadása szükséges. Az üzemszünet ideje alatt a szolgáltatónak semmilyen kötelezettsége nem áll fenn, a beérkezÅ jelzésekre intézkedés nem történik. Az üzemszünet díja szolgáltatástípusonként eltérÅ, ezeket a mindenkori díjtáblázat tartalmazza.
ā
Költözés esetén tovább viheti-e a szolgáltatást?
Természetesen igen. Kérjük az igényét jelentse be a +36-1-766-4566-os-os 0-24 ügyeleti telefonszámon, ahol az adatai és kérése/problémája felvétele után munkatársaink rövidesen felveszik önnel a kapcsolatot.
ā
Milyen módon rendezheti a havi számláját?
-
A banki folyószámlájáról eseti, illetve rendszeres átutalással,
-
a számlához mellékelt postai csekkekkel
-
Csoportos beszedési megbízással
āā
Hogyan fizethet banki átutalással?
A csekkes fizetésnél kényelmesebb lehet a banki átutalás. Banki átutalásnál megbízást kell adnia a havi számla kiegyenlítésére a számlavezetÅ bankjánál.
Amennyiben banki átutalással kívánja távfelügyeleti szolgáltatási díjait fizetni, kérjük, jelezze a szerzÅdésén vagy utólag jelezze az penzugy@objekt-or.hu e-mail címre.
A fizetési mód rendszerünkben történÅ beállítása után ugyanis – csekk helyett – minden hónapban banki átutalásnak megfelelÅ számlát küldünk Önnek.
Bármely banki átutalás esetén, kérjük, hivatkozzon az ügyfél/rendszer azonosítójára (négy számjegyű) valamint a szerzÅdés azonosítójára. (szolgáltatási szerzÅdésen). Az Objekt-År Kft bankszámlaszáma: OTP Nyrt. 11711065-20001780
ā
Hogyan fizethet csoportos beszedési megbízással?
Csoportos beszedési megbízás esetén a fizetési mód lehetÅvé teszi, hogy a számlavezetÅ bank az Objekt-År Kft-tÅl érkezÅ számlaadatok alapján megterhelje a folyószámláját, és automatikusan egyenlítse ki a távfelügyeleti szolgáltatási díj összegét.
A csoportos beszedési megbízásra szóló felhatalmazás nyomtatvány beszerezhetÅ, kitölthetÅ és leadható a számlavezetÅ fiókjánál. A csoportos beszedési megbízás fizetési mód lehetÅvé teszi, hogy ne kelljen havonta postára menni, sorban állni a számlákkal.
ā
Hogyan fizethet postai csekkel?
Amennyiben a havi távfelügyeleti szolgáltatási díjfizetési módja csekkes, negyedéves, féléves vagy éves számlájához automatikusan mellékelünk vagy eseti kérésére – például sérült csekk helyett – külön is küldünk postai csekket. A csekket bármely postahivatalban befizetheti. A kézi csekkes fizetés esetén, kérjük, hivatkozzon az ügyfél/Rendszer azonosítójára (négy számjegyű) valamint a szerzÅdés azonosítójára. (szolgáltatási szerzÅdésen)
ā
Milyen gyakorisággal egyenlítheti ki távfelügyeleti számláit?
-
havonta
-
negyedévente
-
félévente
-
évente
āā
Csekkel történÅ fizetésre csak negyedév, félév vagy éves díj fizetés esetén van lehetÅség.
ā
Hogyan módosíthatja a fizetési gyakoriságot?
Írásban, adatai feltüntetésével elektronikus úton az penzugy@objekt-or.hu e-mail címünkre küldött módosítási kérelemmel.
ā
Hogyan módosíthatja a szolgáltatás típusát?
Amennyiben a meglévÅ szolgáltatása helyett egy másik szolgáltatástípusra szeretne áttérni, és bÅvebb információra lenne szüksége, kérjük hívja a 0-24 órában elérhetÅ ügyeleti telefonszámunkat, ahol az ügyeletesek készséggel állnak rendelkezésére és az értékesítÅ vagy műszaki munkatársaink mielÅbb felveszik Önnel a kapcsolatot.
ā
Mit kell tennie, ha változik a számlázási címe, értesítendÅ személyek adatai, illetve elérhetÅségeik?
A változást írásban, aláírásával ellátva kell jeleznie, a változást követÅ legkésÅbb 3 napon belül. A változást emailen kérjük eljuttatni az adatmódosítást bejelentÅ adatlapon (lásd LETÖLTÉS menü) az adatlapot kitöltve, aláírva (cég vagy jogi személy esetén pecséttel is ellátva) beszkennelve az a tavfelugyelet@objekt-or.hu e-mail címre. A számlázási adatok változását a penzugy@objekt-or.hu .címre kérjük elküldeni.
ā
Mi az a tesztjel vagy életjel-elmaradás?
A gépjárműbe vagy riasztó, tűzjelzÅ rendszerbe épített kommunikátor idÅközönként ellenÅrzi saját kommunikációs képességét a távfelügyelettel. Ez a folyamat automatikusan, 24 óránként legalább egy alkalommal megtörténik. A kommunikációt gátolhatja az a tény, ha pl.: a gépjármű kommunikáció szempontjából nem lefedett területen tartózkodik. Ilyenkor a gépjármű által küldött teszt célú jelzés nem tud beérkezni távfelügyeletünkre. A korlátozott lefedettséggel rendelkezÅ területek, ahol a GPS és/vagy a GSM, GPRS hálózat jelei nem, vagy korlátozottan foghatók különösen az alábbiak lehetnek:
-
magas hegyek által árnyékolt területeken,
-
épületek közötti szűk utcákban,
-
föld alatti létesítményekben,
-
tengeri szállítási útvonalakon,
-
parkolóházakban,
-
viharos, felhÅs idÅjárási körülmények között,
-
GSM, GPRS hálózat szolgáltatója által nem lefedett területeken,
-
GPS, GSM, GPRS szolgáltatással le nem fedett, el nem érhetÅ területeken.
ā
Amennyiben az említett hálózatok ismét elérhetÅvé válnak, az eszköz megkísérel automatikusan minden a kommunikáció-kimaradás idÅszakában felhalmozott adatokat továbbítani a távfelügyelet felé. Amennyiben a tesztjel elmaradását -Ön szerint- nem lefedettségi probléma, hanem gyaníthatóan a beépített rendszer meghibásodása okozza, kérjük vegye fel a kapcsolatot elérhetÅségeink valamelyikén. Amennyiben az Objekt-År Távfelügyelete által védett RiasztórendszerrÅl nem érkezik be a tesztjelzés, pénzintézeteknél 1 órán belül, egyéb elÅfizetÅk esetében 24 órán belül az értesítendÅk sorrendbe, (vagy erre megjelölt külön értesítendÅ esetén) értesítésére kerülnek. Amennyiben nem elérhetÅ egy értesítendÅ sem, többszöri próbálkozás ellenére, az esetben kivonulásos szolgáltatás esetén, kiemelten védett elÅfizetÅk esetén járÅrszolgálatot küldünk a helyszínre a lehetséges indok kiderítésének céljából. (Vezetékes telefonvonal szabotázsa, illetéktelenek általi GSM, GPRS jel zavarása, stb...)